Bøker
Forfattere
Verk
Ingen treff
nyhet Helsesykepleie i praksis
Språk
Bokmål
Format

E-bok

Heftet

E-bok i salg / nedlastbar / les info først
419,-

Helsesykepleie i praksis

Boken Helsesykepleie i praksis er en fagbok om ulike arbeidsmetoder og verktøy for praktisk arbeid i helsestasjon, skolehelsetjeneste og helsestasjon for ungdom (HFU). Gjennom å tydeliggjøre helsesykepleiers arbeidsfelt og arbeidsmetoder vil boken bidra til en bevisstgjøring om kunnskapsbasert praksis og kvalitetssikring av det helsefremmende og forebyggende arbeidet som foregår i helsestasjon, skolehelsetjeneste og helsestasjon for ungdom (HFU).

I tråd med endringer i forskrifter og retningslinjer som er styrende for helsesykepleiers yrkesutøvelse, og utviklingen i kunnskapsbaserte arbeidsmetoder og utvidede samarbeidsformer, er det behov for en oppdatering og tydeliggjøring av praktiske metoder og verktøy. Denne boken bygger på de nye føringene for tjenesten, den forskningsbaserte og praktiske utviklingen i helsestasjon, skolehelsetjeneste og helsestasjon for ungdom (HFU) samt relevante områder innenfor sosiale og pedagogiske tjenester. 

Boken har bidragsytere fra flere fagfelt som for eksempel oral helse og smittevern. Bokens målgruppe er studenter på master i helsesykepleie, studenter på andre helse- og sosialfaglige utdanninger, helsesykepleiere og alle som jobber med barn og unge. 

Berit Misund Dahl (red.) er førsteamanuensis og studieprogramleder på masterstudiet i helsesykepleie, NTNU i Ålesund, og førsteamanuensis II ved UIS. Før ph.d. og forsknings- og undervisningsstilling har hun 12 års erfaring fra helsesykepleieledelse og praktisk helsesykepleierarbeid i kommunehelsetjenesten.

Hanne Nissen Bjørnsen (red.) er førsteamanuensis på masterstudiet i helsesykepleie ved NTNU, institutt for samfunnsmedisin og sykepleie. Hun jobber også som helsesykepleier ved helsestasjon for ungdom i Trondheim kommune. Bjørnsens forskningsfelt er helsekompetanse hos ungdom. 
Forfattere:
(red.)
(red.)
ISBN:
9788245054477
Utgitt:
Utgave:
1
Helsesykepleie i praksis