Nedlastbare filer
Høyoppløselig omslagHeftet
Vi gjennomlever en teknologisk revolusjon som går raskere og er mer vidtrekkende enn det noen generasjon før oss har opplevd. Mange voksne og lærere opplever at de unge er fortrolige med en teknologi de selv har vansker med å forstå. Foreldre opplever at barna deres forsvinner inn i et digitalt univers de selv opplever som fremmed.
Den nye teknologien endrer alle aspekter ved samfunnet vårt, også utdanning. Likevel sliter mange med å forstå hvordan de best skal kunne utnytte og manøvrere i dette nye utdanningslandskapet. Denne boken er ment som en førstehjelp til å forstå og forholde seg til det, og hvor forfatteren forsøker å gi deg svar på spørsmål som: Hvordan utnytte digital teknologi for læring, og samtidig håndtere de utfordringene den medfører? Hvordan manøvrere i et samfunn hvor all verdens informasjon kun er et tastetrykk unna?
Hvem bør lese boken?
Boken retter seg først og fremst mot studenter som tar lærerutdanning, lærerne selv og dem som jobber med utdanning. I tillegg vil alle som har barn i skolen eller under utdanning, ha god nytte av den. Det samme gjelder de som jobber med eller er interessert i utdanningspolitikk.
June M. Breivik jobber som utviklingssjef e-læring ved Handelshøyskolen BIs LearningLab. Hun har bred erfaring fra utdanningssektoren og har blant annet vært inspektør og rektor i grunnskolen, tillitsvalgt på ulike nivåer i Utdanningsforbundet og prosjektleder for Digital Skole i Hordaland fylkeskommune. Breivik har siden 1990-tallet jobbet med hvordan teknologi påvirker og endrer kunnskap og utdanning.