Bøker
Forfattere
Verk
Ingen treff
Språk
Bokmål
Format

Bestill vurderingseksemplar
For lærere, fagansvarlige og forelesere
Digital ressurs i salg
0,-

Verdier, holdninger og kompetanseutvikling i et utdanningsperspektiv (Open Acc.)

Denne vitenskapelige antologien presenterer ulike forskningsarbeider som tar for seg verdier, holdninger og kompetanseutvikling i et utdanningsperspektiv. Boken dekker et bredt spekter av fagområder, fra journalistikk og interkulturell kommunikasjon til teologi, pedagogikk og barnehage- og grunnskolelærerutdanning.  
 
Yrkesutøvelse er i dag basert på kunnskap, refleksjon og profesjonsverdier. Disse verdiene har en moralsk karakter og innebærer en forpliktelse til å sette barnets, elevens eller studentens, samt samfunnets interesser foran egne interesser. Samtidig krever samfunnet at kvaliteten i utdanningen forbedres, og at studiene forbereder den enkelte på morgendagens krav. 
 
Når verdier enten danner et intensjonsgrunnlag for handling eller skaper retning for handling, vil verdiene bli et fortolkningsgrunnlag i vurderinger av våre profesjonelle handlinger. Disse handlingene og refleksjonene analyseres i antologiens 17 kapitler, skrevet av 30 bidragsytere fra akademia med lang kjennskap til praksisfeltet. Boken gir dermed leserne et dypere innblikk i sammenhengene mellom verdier, yrkesutøvelse og kvalitet i utdanningene og vil være en viktig ressurs for forskere, undervisere, studenter og andre med interesse for denne tematikken.
Forfattere:
(red.)
(red.)
ISBN:
9788245041361
Utgitt:
Utgave:
1
Verdier, holdninger og kompetanseutvikling i et utdanningsperspektiv (Open Acc.)