Innovasjon og markedsføring er en del av Fagbokforlagets læreverk for vg2 salg og reiseliv og dekker kompetansemålene i programfaget innovasjon og markedsføring.
Gjennom teori og praktiske eksempler presenterer boka yrkesrettet kunnskap om bærekraftig innovasjon og merkevarer, markedsundersøkelser og markedskampanjer, det helhetlige reiselivsproduktet og arrangementer, salgsprosessen, salgsplattformer og salgsmiljø, og klager og reklamasjoner.
Til kapitlene er det «Bruk det du kan»-oppgaver, repetisjonsspørsmål, sammendrag og praksisrettede yrkesoppgaver.
Innlæringen av fagbegreper støttes av en egen begrepsliste, og stikkordsregisteret gjør boka lett å finne fram i.
Fagbokforlagets læreverk for vg2 salg og reiseliv består av tre bøker og en nettressurs med innhold både for elev og lærer:
- Forretningsdrift
- Innovasjon og markedsføring
- Kultur og kommunikasjon
- Salg og reiseliv vg2 nettressurs