Hvordan kan vi best hjelpe elever med ekstra oppfølgingsbehov i overgangen fra skole til arbeidsliv? Veien til arbeidslivet innebærer ofte en utdannelse og et samarbeid mellom utdanningsinstitusjoner og arbeidslivet for å sikre gode overganger. Hva kreves av skolen og læreren? Hva kreves av individet og arbeidslivet?
I skole, på vei til jobb søker å gi noen nye perspektiv og nye verktøy for hvordan skolen kan lykkes i sitt opplæringsoppdrag. Overgangsmodellen supported transition er utviklet spesielt for de som jobber med ungdommer med behov for ekstra oppfølging, men er nyttig for allesom jobber i feltet mellom skole og arbeid.
Dette er en praktisk rettet bok for lærere som underviser i arbeidslivsfag og yrkesfaglig fordypning, og for de som underviser på universiteter og høyskoler i fag som inkluderingskompetanse, karriereveiledning, vernepleie, sosialt arbeid, lærerutdanningen og andre tilhørende emner.